27 September 2007

Aisyah (Cha) & Adam

Pengalaman menjadi 'ayah' sungguh menyeronokkan :) Tapi aku yakin orang yang berstatus macam aku di luar sana ada yang ingin menyanggah. Leceh, memeningkan, membosankan, tidak boleh berkongsi cerita bola sepak, itu kerja perempuan, dan sebagainya. Ya, semua itu betul!

Aku cakap berdasarkan pengalaman beberapa hari menjadi 'ayah'. Si Cha dan si Adam sungguh memenatkan aku. Tetapi merekalah yang mengajar aku betapa kanak-kanak terlalu berbeza dengan kita. Mereka telah mengajar aku merangkak, meminati bunyi loceng bola, meminati Crayon Shin Chan (memang aku minat movie ni), bermain permainan yang bagi aku tak masuk akal! Mereka telah 'menyeksa' aku supaya kurangkan tidur.

Cha, Chocolate Patchi (gelaran aku) merinduimu sama umie mu! Begitu kanak-kanak boleh terpengaruh dengan tindakan dan tingkah-lauk ibu bapa. Cha, kamu membuatkan Uncle senyum bila teringat kita solat Asar berjamaah :)

Juga, kamu membuatkan Uncle benar-benar terharu. Dalam tidak percaya, Uncle terima hadiah cantik daripada kamu. Uncle terlalu menghargainya walaupun dalam tempoh itu sahaja. Cha, kamu jahat Cha :) Kamu mengambil kembali hadiah Uncle :) Walaupun berat, tetapi Uncle terpaksa menyerahkan, untuk menjaga hati kamu adik-beradik :)

Adam, Uncle tidak tahu bagaimana ingin memenangi hati kamu. Uncle tidak pandai berbahasa dengan kamu, tidak pandai mengikut rentak permainan kamu, tidak pandai mendodoi dan 'mengopok' kamu. Tetapi Uncle dah cuba sedaya yang ada.

Ustazah, terima kasih kerana mengizinkan saya merasai apa yang telah ibu bapa lalui satu masa dahulu. Walaupun tidak lama.

Cha, Adam, umie, Uncle merindui kamu semua. Kamu telah terlalu jauh dari Uncle.

Dedikasi untuk Aishah (Cha) dan Adam.

Labels:

6 Comments:

At 30 September 2007 at 2:01 pm , Blogger ||syazwaniadnan|| said...

uhuk uhuk.. uncle or POKCIK kadaer. sero supo nok teriok baco entry neh. bagus2.. :)

 
At 30 September 2007 at 2:04 pm , Blogger al-Qadiri said...

yaakkk~ nya baco n prati abih.. :p

ni uncle lah.. haha

teriok makna jerit ke nangis?

 
At 30 September 2007 at 10:58 pm , Blogger ||syazwaniadnan|| said...

teriok dehs, bukey teriak. nyo wak tok pehe pulok dohs :p

 
At 1 October 2007 at 9:21 pm , Anonymous Anonymous said...

fuh, tercapai matlamat untuk entri ni :p

tp btol la, rindu sgt kat anak2 tu

 
At 7 November 2007 at 9:24 am , Anonymous Anonymous said...

huhu ahirnye leh bkk sudut comment nih..sayunye bah..teringat g waktu dek jaga budok2 nih..mcm anak beranak sndri lh pulok kan..xpo lah berangan jap2..keke

 
At 15 November 2007 at 11:47 pm , Blogger al-Qadiri said...

hahaha... g dapur buat keje, laki tekapai2 duk jaga anak... hahaha

rindu nye kt dorang...

 

Post a Comment

<< Home