20 June 2009

Hang Out Wif Ustaz Musaddiq n Ustaz Azri

Lps asar aku baru nak call balik. Cek hp dah ada 2mc dr sodiq ustazzzz. Satu yang aku sengaja tak jawab (ada hal lah ni.. tidoq) satu lagi masa aku kat bawah dan hp masih charging. Malas nk naik amik.

Dia cakap nk dtg rmh aku lps mgrib. Aku tunggu. Tak terlintas langsung pon dia nk ajak aku lepak2 kat luar. Sambil minum teh, makan keropok, jamah coklat, kitorang borak2 lah. Azri call, ckp nk dtg rumah jugak. Tunggu dia jugak.

Dah elok2 azri sampai, sodiq duk signal2 nk ajak kluar. Aku ckp dia baru je sampai. Rilek lh dlu, pekena teh jugak ke.

Initial DL yang bawak kitorang kuar lepak2. Aku ikut je mana dia nk bawak. Tekejut pon ada mcm tetiba je dia datang nk bawak aku kuar2 makan. Hihi. Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. Kadang2 makan kena tolak, jgn lupa bkayuh atau blari. Hihihi.

Dia ckp nk makan kat rest Sutera, tapi tutup. Tgk rest Su Tom Yam macam best je, dia park keta n lepak sana je. Wah menu, byk nye. Aku taktau nk pilih yang mana. Ada satu menu yang tertarik hati, 'Nasi Goreng Mek'. Hehe. Macam mana lh rupenye. Tak penah dgr pon masakan cmtu. Last2 aku order Nasi Goreng Paprik, Sup Belut, air teh o limau. Azri Nasi Goreng Kampung, teh tarik. Tuan punye projek, Sup Ekor je. Hihi. Aku je lebih2 order 2 menu. Haha.

Ni satu hal, yang aku tak puas hati. Restoran bukan main besar lg, meja makan siap tambah kawasan kt depan kedai, tapi meja makan takde letak nombor meja. Aku tak kisah dorang nk letak ke tak nombor meja tu. Tapi kena pandai2 lah nk hantar makanan. Kalu sekali je silap hantar, tak kisah sgt sb kawasan tu besar. Yang tak puas hatinya, dua kali buat kesalahan sama. Masa pelayan tu datang ata minuman, kitorang tanya masakan ape yg drg ata td tu. Dia ckp tu 'Kerabu Sotong'. Kitorang ckp, kami takdok order pon.

Yang pelik lagi nya, dah tau makanan tu salah meja, nape taknak amik terus je. Ni duk biarkan kat meja kitorang. Aku tak kisah nak biarkan kat situ, tp kesian lah punye punye menu yang sbenar nya tu. Tak pasal2 lama tunggu.

Nak sedapkan hati, Azri cakap, "yang tadi tu pelayan bahagian minuman." Hihihi, takpo lah. Hati dah sedap. Lama duk borak. Baru sodiq ckp nape ajak makan kat luar. Rupenye segan nak borak2 sebab umi aku ada jugak kat rumah tadi. Hihi. Rupenyee...

Macam biasa, aku paling last siap makan. Hihi. Taktau lah sb mmg slow ke atau sb order byk. No comment. ;p

Bayar, balik, online.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home