04 March 2009

Hi or Hello?

Semalam hari kedua aku ke kuliah untuk semester ini. Walaupun agak memalukan, tapi aku jujur dengan kebenaran ini. (Sengih). Perancangan awal keluar daripada pintu rumah hanya mahu menghadiri muhadarah pertama (Qiraat Amali) dan muhadarah kedua (Qiraat Syazah).

Dr Jamal keluar awal dan kelas kosong. Aku turun ke bilik Syuun Tolabah untuk mengambil borang kehadiran kuliah (mesti hadir 75% hari kuliah untuk menduduki imtihan). Jam masih awal dan aku tak sangka kelas berjalan. Ah, english rupanya. Bila dah masuk, segan pula nak keluar. Alah, ambil berkat doktor apa salahnya, bukan? (Sebenarnya aku tidak merancang nak masuk kelas english ini).

Duduk sebelah Ise, paling kurang boleh borak-borak perlahan. Hehe. Doktor mengajar esei english, lebih kurang tajuknya "Aku seorang pemandu pelancong". Ah, seronok juga! Antara yang paling menarik dia terjemah perkataan Hi. Dalam bahasa Arab marhaban atau ahlan. Tapi bukan ini yang aku mahu ceritakan.

Aku tertarik dengan ulasan doktor tentang perbezaan Hi dengan Hello. Rupanya ada perbezaan. Memalukan! 24 tahun hidup di dunia, baru aku tahu bezanya. Sedangkan cerita inggeris, lagu atau nasyid inggeris, semua aku layan. Hihi.

Ah, sorry cerita dah tamat. Memang cerita yang tiada klimaks. Hihi.

Moral:
1. Jangan tahu tengok cerita saja.
2. Jangan cuba ponteng atau tak hadir kelas. (Susah aku nak laksanakan ni)

Labels:

6 Comments:

At 5 March 2009 at 6:14 am , Blogger ♥fatyn's♥ said...

This comment has been removed by the author.

 
At 5 March 2009 at 6:19 am , Blogger el-Bamba said...

hikhikhik..

mek : HELLO, assalamualaikum.. ada dir?

abe : waalaikumsalam wbt.. ye saya..

mek : HI, apa khabar? lama xdgr cerita..

hikhikhik.. ;

 
At 5 March 2009 at 6:33 am , Blogger al-Qadiri said...

tu bkn beza nya lah.. hikhik.. u noe that ( ayat perosak bahasa )

UK: See You!
US: See ya!

Mesia: Love you!
Brunei: Luv u!

contoh la tu..

 
At 5 March 2009 at 6:54 am , Blogger el-Bamba said...

haha org saja je nk sakat..haha serious lh plk..haha..bknnye nk mngaja beza dia..hehehe..

 
At 5 March 2009 at 6:57 am , Blogger al-Qadiri said...

tau lh.. sbb tu org kasi contoh cmtu.. hihi.. dia plk yg serius :p

 
At 5 March 2009 at 7:01 am , Blogger el-Bamba said...

hahahahahahahahaha bo ah..

 

Post a Comment

<< Home