03 July 2009

On e Way balik cuti 3

LAPANGAN TERBANG ANTARABANGSA BAHRAIN

Waktu dijangka berlepas, 8.20 malam waktu Bahrain (sama dengan waktu Mesir – lewat 5 jam dari waktu Malaysia / Brunei). Tak lama lepas terbang dan cabin staff setelkan pape yang patut, dorang datang kasi headset dan menu makanan. Wah, macam best je. Aku lupa nk cakap, makanan dalam Air Bus A340 pun buleh tahan jugak sedapnya. Macam nasi kat restoran Hadra Maut, Nasi Kabsah Daging. Memang puas hati. Terubat juga walaupun datang lambat masa tu.

Menu makan malam aku tak ingat nama apa. Yang pasti, nasi lauk ayam, sayur bendi, kek yang sedap, roti kecil tiga keping, sayur jagung, air minuman. Saje nak panjangkan, gambar nya mmg dah ada pon tu. Hihi. Makan, kenyang, minum, boroi, rehat. Tak lama lepas tu, syau panggil pramugara. Sebab nk cuba yang pasta pulak. Aku cakap kat hakim, nak cuba rasa. Kitorang kongsi separuh sorang. Eeiii~ masam je rasa. Tapi sedap jugak. (sedap rambutan tak sama dengan sedap durian). Hihi. Positif~

Makan dah, minum dah, tambah pun dah. Tak tahu nak buat apa. Boring pulak dah. Nak tgk movie, takde mood. Nak main game lumba keta tu, asyik kalah je. Hihi. Last2 amik penutup mata, zZzzz... Malas nak layan budak bising tu. Sedap je tidur masa tu. Bila dah kapal naik tinggi, gegaran kurang, dapat lah aku tidur selesa. Bising budak tu pun dah tak dengar. Sah2 aku lena amat. Letih satu hari tak lena tidur.

Kadang2 aku tersedar jugak, sambung tengok movie kejap. Den tidur lagi. Bila sedar, hari dah cerah. Dah nampak tanah2 dan laut2. Pemandangan tu memang cantik. Aku amik kamera nak snap, tapi bila on je aku hairan. Rasanya keadaan kat luar dah cerah. Tapi nape screen kamera aku menghitam atas bawah. Aku alih ke tempat lain, masih! Risau habis aku masa tu. Baru ingat takleh on kamera bila dah melebihi had ketinggian. Ada sebut dalam buku panduan, tapi lupa brapa kilometer yang tepat. Terus aku off.

Bila dah agak2 rendah, baru aku on balik. Sempat amik beberapa keping gambar. Tak lama lepas tu, landing, amik selimut, beratur, keluar dari kapal. Satu benda yang agak kecewa, lupa nk bgaya n amik gambar kat 1st class seat. Hihi. Lega, selamat sampai ke KLIA. Alhamdulillah.

Sikit je. takde mood nk taip. Takde mood jgk nk upload gambar. Hihi. m sorryyy

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home